Lähtofiiliksiä

Heei

Tosi outoa ajatella, että olen oikeasti lähdössä takaisin Maltalle. Eikä lähtöön ole enää kuin 13 päivää, en millään jaksa odottaa! Matkavalmistelut olen periaatteessa jo hoitanut; olen ostanut lisää kesävaatteita ja tänään käytiin ostamassa kaverini kanssa vihdoin se action kamera. Päädyttiin Kitvisionin kameraan, joka maksoi 119€. Ei viitsitty ostaa Goprota, sillä ollaan molemmat tosi hyviä kadottamaan ja rikkomaan tavaroita...

Mutta pääsyy siihen miksi halusin taas kirjoittaa tänne jutun on se, että ollaan saatu nyt tietää meidän perheet :) Meidän host perheeseen kuuluu vanhempi pariskunta ja heidän yksi aikuinen tytär. Heillä on kyllä kaksi muutakin lasta, mutta he asuvat jo omissa kodeissaan. Sinänsä harmi, että tuo tytär, joka asuu kotona on jo aikuinen, sillä olisi ollut kiva tutustua maltalaisiin nuoriin. Viime vuonna minulla oli siis melkein sama homma, eli perheen lapset olivat jo aikuisia. Se ei kuitenkaan haitannut, sillä viime vuoden perhe oli tosi rento ja kaikki heittivät läppää keskenään. Saa nähdä millainen tämän vuoden perhe on.. Toivottavasti hekin olisivat yhtä mukavia.

Laitoin host isälle sähköpostia ja viesteissä hän vaikutti kyllä hyvin ystävälliseltä ja mukavalta. Hän jopa kysyi minulta vastausviestissä kysymyksiä, minkä takia vaikuttaa siltä, että heitä oikeasti kiinnostaa tutustua minuun ja ystävääni.

Kaikille kielimatkalle ja -kurssille lähtijöille vinkkinä se, että kannattaa itse tehdä aloite ja laittaa sähköpostia host perheelle, mikäli majoitutte perheessä. En ole ihan varma mutta niin taitaa lukea myös EF:n kielimatkalle lähtijän oppaassa. Sähköpostin lähettäminen antaa hyvän kuvan itsestä ja osoittaa samalla, että olette itsekin kiinnostuneita tutustumaan perheeseen.

Tiedän jo, että mulla tulee olemaan tosi kivaa joka tapauksessa, sillä pääsen toteuttaa yhden mun haaveista. Nimittään matkustamaan mun parhaan kaverin kanssa. Oon tosi iloinen siitä :)
Toivottavasti kaikilla tulee olemaan yhtä kiva kesä!


Kommentit